0ad696d895d6e5b7f4ba57a90247c9fb-1-e1588881819658.jpg

De ce ar trebui să alegem siguranța înaintea costurilor

În ultimii ani asistăm la o creștere exponențială de noi tehnologii în industria stomatologică, noi materiale, orientare către digital și surse practic nelimitate de perfecționare profesională online. Nu ar fi trebuit să vedem o creștere la fel de spectaculoasă a calității tratamentelor dentare? Din ce în ce mai mulți dinți păstrați în gură pe o perioadă mai lungă de timp? Din ce în ce mai puține implanturi vândute de industrie? Au pacienții un rol în această neconcordanță ? Da. Și nu pentru că ar consuma prea mult zahăr sau pentru că nu ar folsi zilnic ața dentară. Ci pentru că au criterii eronate în decizia de alegere a clinicii: costuri scăzute, marketing agresiv sau pur și simplu o căutare aleatoare pe Google. Problema este că nici unul din aceste criterii nu reflecta următoarele:

-experiența  și pregătirea profesională a medicilor

-calitatea tratamentelor

-timpul acordat fiecărui pacient

-tehnici, tehnologii, materiale

-măsuri de evitare a contaminării încrucișate la “standarde de aur”

Criterii care definesc cu adevărat valoarea unei clinici dentare.

Dacă pacienții vor continua să întrebe “cât costă ?” în loc de ” ce tehnologii folosiți , ce protocoale de sterilizare și dezinfecție aveți?” se va crea o piață focusată pe ceea ce doar  aparent oamenii își doresc: stomatologie ieftina.

Comunitatea stomatologică, spre deosebire de alte comunități/industrii, a păcătuit prin faptul că nu a marketat stomatologia de calitate și nu a informat publicul despre  tenologiile noi existente și despre beneficiile  în timp ale tratamentelor de înaltă calitate. Publicul general nu a aflat că există posibilitatea de a lucra minim invaziv folosind magnificația la microscop, că este posibil să tratezi parodontita cu tehnologia laser, ș.a.m.d. Și mai ales nu a aflat că o clinică care a investit la greu în ultimele tehnologii și în pregătirea medicilor este mult mai pregătită să ofere tratamente de calitate.

Ironia este că medicii cei mai bine echipați și pregătiți pentru a trata pacienții la cel mai înalt nivel  sunt ultimii aleși de către mase. De ce? Din cauza costurilor. Pacientul își va alege o clinică după prețuri și marketing agresiv și nu după tehnologii și protocoale de protejare a sănătății pacienților, acestea din urmă fiind percepute ca fiind costisitoare.

Marketing-ul agresiv se focusează pe estetică în detrimentul funcției , echilibrului si biologiei. Motivul este simplu: este mult mai ușor să vinzi frumusețe decât sănătate, și în general lucruri care par mai atrăgătoare pentru consumatori.

Noi, ca medici, trebuie să fim pregătiți pentru atât de multe variabile: fiecare caz e altfel, fiecare pacient vine cu propriile dorințe, așteptări, frici, angoase… și toate astea zilnic și de mai multe ori pe zi. Nu e de mirare că avem una din cele mai stresante profesii din lume.

Nu mă pot abține să nu fac o analogie cu industria construcțiilor: oamenii care își doresc cea mai bună casă vor angaja  cei mai buni arhitecți, ingineri și constructori și vor folosi cele mai bune materiale și tehnologii. Cei care vor ceva doar ieftin și rapid, probabil își vor construi casa aproape singuri. Și nu este nimic ilegal sau greșit, dar dacă ceva merge prost vor fi singurii care vor purta responsabilitatea.

Dragi pacienți, dați-ne timp să vă planificăm tratamentul întregii guri , adică nu doar doi pereți la casă, apoi permiteți-ne să ne dăm jos cravata de arhitect , să ne punem casca de constructor și să vă oferim cel mai bun și durabil tratament, adică ceea ce meritați. Dați-ne voie să vă oferim “slow dentistry”, să vă acordăm mai mult timp per ședința de tratament. Dați-ne voie să facem sterilizare și dezinfecție la standarde de aur: să folosim cele mai bune echipamente de sterilizare, să dezinfectăm suprafețele și aerul , să utilizăm  produse de unică folosință, să ne protejăm cu cele mai bune echipamente de protecție..

Pentru profesoniștii din medicina dentară, adevaratul succes se masoară în bucuria de a lucra cu cele performante tehnici, în calitatea tratamentului, longevitatea lui și în fericirea pe care o pot genera pentru oameni.

Ce ați prefera să alegem: să tratăm mulți pacienți pe zi și mult profit ? Sau număr redus de pacienți și investiții în tehnologie și protocolae de dezinfecție chiar dacă asta înseamnă  pentru noi mai puțin profit la sfârșitul zilei?  Suntem convinși că  veți lua decizia cea mai bună.

Sperăm că veți alege “slow dentistry”. Sperăm ca veți alege siguranța înaintea costurilor.

Ki Dental Clinic este cu voi


Teodosie Rudeanu 35
București, Sector 1

Copyright 2018-2020 © KI Dental Clinic. Powered by ElfNet