94904639_545156456184721_2609110254847262720_n.jpg

Gura ta te îmbolnăvește?

Profesioniștii din medicina dentară  de abia de curând au început să înțeleagă că principalele forme de îmbolnăvire dentară –caria și boala parodontală-  au un impact considerabil asupra sănătății întregului corp, iar inflamația parodontală egal inflamație sistemică. Iar inflamația sistemică este una din cauzele primordiale ale îmbolnăvirilor cardiovasculare, diabetului, bolii Alzheimer, infertilității, bolilor inflamatorii și autoimune.

La Ki Dental Clinic am făcut această promisiune, de a trata pacientul ca pe un întreg, și nu doar ca pe un dinte sau o gură.

Medicii stomatologi sunt provocați să își ajute pacienții să îți dobândească starea de welness.

La Ki Dental Clinic suntem pregătiți pentru această provocare.

Sănătatea orală și cea globală sunt legate prin patru modalități majore : asociere semnificativă  cu numeroase boli cronice,  provoacarea de  dizabilități,factori de risc comuni și problemele de sănătate generală cauzează sau înrăutățesc problemele orale.

Bolile cardiovasculare afectează inima și vasele de sânge și sunt pe primul loc ca și cauză a mortalității. Dacă ai boala parodontală severă și un numar mic de dinți naturali ai șanse mult mai mari de a face hipertensiune arterială și infarct de miocard. Studiile au arătat că dacă ai mai puțin de 10 dinți ai o probabillitate de 7 ori mai mare de a muri din cauza unei boli coronariene comparativ cu o persoană care are mai mult de 25 de dinți. Boala parodontală cu pierderi marcante de os crește semnificativ riscul de a dezvolta o afecțiune cardiovasculară comparativ cu o boală parodontală stabilizată, fără pierderi majore de os.

Diabetul și boala parodontală sunt privite acum ca o stradă cu doua sensuri, una determinând-o și potențând-o  pe cealaltă. O afectare parodontală severă crește nivelul glicemiei, iar prezența ei este un bun predictor  de apariție a complicațiilor grave ale diabetului,  cum ar fi îmbonăvirea ireversibilă a rinichilor. Prezența parodontitei la un pacient deja diagnosticat face ca acesta să nu își  poată controla suficient de bine zahărul din sânge.

Îmbonăviri respiratorii. Modelele statistice ale riscului prezentate de un studiu japonez arată că persoanele cu mai puțin de 19 dinți naturali au un risc de două ori mai mare de a dezvolta o îmbolnăvire pulmonară. Același studiu arată că o igienă dentară îmbunătățită și îngrijirea profesională frecventă a dinților scad progresia și rata de apariție a îmbolnăvirilor pulmonare  la vârstnici. Riscul de aface îmbolnavire pulmonară cronică obstructivă a fost asociat pozitiv cu starea de sănătate a gurii. Pneumonia de aspirație la vârstnici  (infecție a plămânilor cauzată de inhalarea de bacterii) a fost corelată cu o slabă igienă a gurii.

Atacul cerebral este a treia cauză a morții  după bolile cardiovasculare și cancer. Pacienții cu accidente ischemice cerebrovasculare în antecedente au o prevalență de 44% a bolii parodontale față de doar 7% la cei fără accidente ischemice. Asocieri puternice s-au făcut între boala parodontală severă și atacul cerebral  fatal.

Îmbolnăviri ale rinichilor. O igiena orală precară este întotdeauna întâlnită la pacienții cu îmbolnăviri renale cronice, chiar în stadiile incipiente ale acestora.

Ulcerul gastric. Pacienții cu o igienă defectuoasă a gurii sunt mai predispuși la a avea Helicobacter pilori în stomac. Se sugerează că gura ar fi un adevărat rezervor de H.pilori și potențială sursă de transmitere și reinfectare.

Boala Alzheimer. Persoanele cu puțini dinți naturali rămași în cavitatea bucală experimenează pierderi de memorie la o vârstă mult mai mică comparativ cu cei ce au toți dinții naturali.

Rezultate nedorite ale sarcinii. Femeile însărcinate care dezvoltă o formă de afectare parodontală sau cărora li se agravează această afecțiune în timpul sarcinii au risc crescut de naștere prematură. Rata crescută de nașteri premature și greutate scăzută la naștere a fost corelată cu prezența în fluxul sangvin a acelorași bacterii ca și cele din pungile parodontale.

Nu în ultimul rând, problemele dentare au un puternic impact social negativ. O gură bolnavă nu ne influențează doar felul în care mâncăm și vorbim, ci și felul în care ne îndeplinim rolurile sociale și cum accesăm un anumit statut social. Ce șanse sunt de a obține o slujbă bună la un interviu cu dinți cariați, pătați sau lipsă ?

Și last but not least… Cu toții știm că cele mai grave forme de îmbolnăvire datorata recentei  pandemii precum și cel mai mare număr de decese au fost raportate la oamenii cu îmbolnăviri cronice pre-existente….

Suntem dedicați parteneriatului cu pacienții noștri pentru a-i ajuta să trăiască mai mult și mai bine.

Gura ta te îmbolnăvește? Fă-ți gura sănătoasă….La Ki Dental Klinic avem mijloacele și educația necesare pentru ca tu să-ți redobândești starea optimă de sănătate.

P.S.Dacă aveți întrebări suplimentare sunați la 0723 277 878 sau pe Facebook Ki Dental Clinc

Teodosie Rudeanu 35
București, Sector 1